Jump to content


- - - - -

Kekejaman Di Poso, Indonesia.


16 replies to this topic

#1 mykus

    Staf Sarjan

  • Ahli
  • 182 posts
  • Gender:Male
  • Location:Johor Bahru
  • Kepakaran:PHP, HTML, LINUX
  • Freelance:Ya

Posted 15 March 2007 - 02:15 PM

http://www.youtube.com/watch?v=8Bo-ZRb1Edg

sungguh menyayat hati.

#2 rioheesra

    Sarjan

  • Ahli
  • 125 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:sap basis
  • Freelance:Ya

Posted 15 March 2007 - 03:10 PM

tetak secara live...cam siut...sape x kuat semangat jgn la tgk....

#3 mojacoz

    Leftenan Muda

  • Ahli
  • 617 posts
  • Gender:Male
  • Location:here...there...everywhere.....
  • Interests:tido, tido & tido lagi
  • Kepakaran:Menanam pokokČ dan tido di dlm bilik server
  • Freelance:Ya

Posted 15 March 2007 - 05:46 PM

ngeri wooo tgk org main tetak camtu je. btw, si penetakČ tu org islam ke? kalau org islam, memalukan sungguh.

Edited by mojacoz, 15 March 2007 - 05:47 PM.


#4 Mr Hulk

    Leftenan Muda

  • Ahli
  • 633 posts
  • Gender:Male
  • Location:Skudai , Johor
  • Interests:Pretty girls!
  • Kepakaran:ASP.NET, VB.Net
  • Freelance:Tidak

Posted 15 March 2007 - 05:59 PM

aku ingat video biasa je. rupenya video tetak org. nak muntah aku tengok. nak minum air nescafe yang aku baru buat pun tak berselera. gile betul.

ps:15 minit lepas tgk video pun, aku masih mengigil. ohmy.gif

Edited by Mr Hulk, 15 March 2007 - 06:01 PM.


#5 nsr

    Sarjan Mejar

  • Core
  • 243 posts
  • Interests:vrommm selamanya

Posted 15 March 2007 - 06:13 PM

Sedih aku tengok kanak-kanak pun kena tetak jugak sad.gif

#6 mnajem

    Kolonel

  • Ahli Professional
  • 4,570 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:Linux
  • Freelance:Ya

Posted 15 March 2007 - 06:26 PM

tanak tengok.
tapi gambar apa? sapa yang kena tetak. aku benda2 holocaust ni tak sanggup tengok.

#7 mykus

    Staf Sarjan

  • Ahli
  • 182 posts
  • Gender:Male
  • Location:Johor Bahru
  • Kepakaran:PHP, HTML, LINUX
  • Freelance:Ya

Posted 16 March 2007 - 12:08 AM

kalau tgk video tu kita dah boleh tau sapa yang kene tetak dan sapa yang menetak. actually yang menetak tu adalah penduduk kristian dayak di poso, indonesia. jadi ambik lah iktibar, kalau Islam lemah camtu lah jadinya sad.gif

#8 mnajem

    Kolonel

  • Ahli Professional
  • 4,570 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:Linux
  • Freelance:Ya

Posted 16 March 2007 - 07:26 AM

aku tanya kawan indon aku dia kata ni konspirasi CIA kat Indonesia untuk burukkan nama Islam. macam bombing yang bunuh orang semua tu pun aku bajet ada konspirasi gak

#9 mykus

    Staf Sarjan

  • Ahli
  • 182 posts
  • Gender:Male
  • Location:Johor Bahru
  • Kepakaran:PHP, HTML, LINUX
  • Freelance:Ya

Posted 16 March 2007 - 09:32 AM

mungkin jugak lah, diorang ni mula2 cari pasal pastu bergaduhlah satu kumpulan kecik. dari kecik merebak menjadi besar. tgk video dah tau orang kristian dah berkumpul dan mengepung kampung Islam. mamat yang kene tetak tu pun tak dpt lari mana2, ada polis pun tak dapat buat apa2.

janganlah Malaysia jadi mcm tu.

#10 owene97

    Pegawai Waran 1

  • Ahli
  • 388 posts
  • Kepakaran:novice
  • Freelance:Tidak

Posted 16 March 2007 - 11:11 AM

QUOTE(mykus @ Mar 16 2007, 12:08 AM) <{POST_SNAPBACK}>
kalau tgk video tu kita dah boleh tau sapa yang kene tetak dan sapa yang menetak. actually yang menetak tu adalah penduduk kristian dayak di poso, indonesia. jadi ambik lah iktibar, kalau Islam lemah camtu lah jadinya sad.gif


umat islam malaysia pon dah ramai murtad...ada yang tak murtad, tapi buat derk je kalau saudara seislam dia ditindas...barapa ramai sangat yang nak memelihara/menjaga/mempertahankan islam...

* fikir-fikirkanlah...diri sendiri digolongan yang mana...

#11 mkshukeri

    Kadet

  • Ahli Biasa
  • 19 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uniten &lt;--> Penang
  • Interests:Blajar benda baru.. dan blajar benda yg aku ingat aku dh terer ... mUahahaha
  • Kepakaran:PHP, MySQL, Photoshop
  • Freelance:Tidak

Posted 16 March 2007 - 06:31 PM

Erk.. tak brani lak nak tgk... ni aku pon rasa konspirasi la nih...

mula2 main isu2 panas.. dan bila masing tak puas hati (ada nyawa yg melayang) mula la nak balas balik.. isu ni jadi lebeh buruk kalu libatkan agama...dan pasni org islam kt situ balas balik.. dan kristian kt sana balas balik.. dan pastu amerika pon dtg laaaa...~~~~

susah sungguh hal2 camnih... tak kesian ker org pon nak idop gak...idop skali nih jer.. mad.gif

#12 iostream

    Mejar

  • Ahli Professional
  • 2,553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Temerloh, Desa Pandan, Bukit Damansara
  • Interests:Berangan, mengalamun, berehat, makan, &amp; tidur.
  • Kepakaran:Tidak pakar dlm bidang IT, tetapi pakar dlm bidang percintaan
  • Freelance:Ya

Posted 16 March 2007 - 08:02 PM

Tak tau lah whether Wikipedia ni boleh percaya ke tak, http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Poso_beheadings

Anyaway, memang mengerikan tengok video tu. Aku dah rasa nak termuntah ni, ada can tak dinner malam ni. Menakutkan betul Indonesia ni; buat aku rasa tak berani nak jejak kaki ke sana. Sukar aku nak gambarkan; tapi apa yg berlaku tu betul-betul tak bertamadun. Memang porak-peranda!

#13 AbgLang

    Kapten

  • Ahli
  • 1,502 posts
  • Location:Sabahan.NET
  • Freelance:Ya

Posted 17 March 2007 - 12:24 AM

QUOTE(iostream @ Mar 16 2007, 08:02 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Tak tau lah whether Wikipedia ni boleh percaya ke tak, http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Poso_beheadings

Anyaway, memang mengerikan tengok video tu. Aku dah rasa nak termuntah ni, ada can tak dinner malam ni. Menakutkan betul Indonesia ni; buat aku rasa tak berani nak jejak kaki ke sana. Sukar aku nak gambarkan; tapi apa yg berlaku tu betul-betul tak bertamadun. Memang porak-peranda!



Yang pasti, ini adalah pemalsuan fakta dgn tuduhan yang melampau
http://en.wikipedia.org/wiki/Laskar_Jihad

Laskar Jihad adalah pejuang-pejuang yang ditubuhkan untuk menentang pembersihan kaum oleh Kristian. Pembunuhan terancang beramai-ramai oleh puak kristian terhadap umat Islam membuatkan Umat Islam bangkit (awal 1999). Laskar Jihad disertai oleh anak-anak muda Indonesia dari seluruh Indonesia.
Alhamdulillah, mereka banyak mendapat kemenangan dalam membantu umat Islam di Ambon.

Lihat tarikh di sini. Konflik berlaku pada 1999 tetapi Laskar Jihad ditubuhkan pada 2000.
http://en.wikipedia.org/wiki/Maluku
QUOTE
The situation in much of Maluku became highly unpredictable when religious-nuance conflict erupted in the province in January 1999. The subsequent 18 months were characterized by fighting between largely local groups of Muslims and Christians, the destruction of thousands of houses, the displacement of approximately 500,000 people, the loss of thousands of lives, and the segregation of Muslims and Christians. The following 12 months saw periodic eruptions of violence, which appeared more targeted and premeditated, designed to keep suspicions high and people segregated. In spite of numerous negotiations and the signing of a peace agreement in February 2002, tensions on Ambon remained high until late 2002, when a series of spontaneous 'mixings' between previously hostile groups led to an increasingly stable peace.

Edited by AbgLang, 17 March 2007 - 12:30 AM.


#14 Mr Hulk

    Leftenan Muda

  • Ahli
  • 633 posts
  • Gender:Male
  • Location:Skudai , Johor
  • Interests:Pretty girls!
  • Kepakaran:ASP.NET, VB.Net
  • Freelance:Tidak

Posted 31 March 2007 - 01:34 PM

kejadian tetak menetak dalam video tersebut adalah perbalahan antara kaum Dayak dan pendatang Madura. tiada kene mengena ngan agama. Ia lebih kepada perbalahan etnik di Samprit (kalimatan ). sedutan video laskar jihad dalam video tersebut diambil daripada kejadian di Ambun dan poso . Video poso (youtube) adalah gabungan video beberapa kejadian buruk yang berlaku di Indonesia.

Kaum Dayak - panggilan kaum pribumi non-muslim di Kepulauan Borneo.

Pendatang Madura- disebabkan kepadatan pendudukan yang tinggi di Madura dan pulau jawa. Kerajaan Indonesia memindahkan penduduk dari madura dan pulau jawa ke kawasan berhampiran yang kurang penduduk seperti samprit (kalimatan).

ketibaan pendatang2 baru ke tempat ini telah menimbulkan perbalahan dengan penduduk setempat kerana sebahagian kegiatan ekonomi telah diambil alih oleh pendatang2 baru ini. ini menimbulkan ketidak puasan hati penduduk setempat termasuk penduduk melayu kawasan tersebut. kejadian di samprit bermula apabila terjadi pergaduhan kecil antara orang melayu dan pendatang madura. kaum dayak turut sertai orang melayu melawan pendatang madura, kemudian ia merembak ke seluruh kawasan. Adat orang dayak, kalau seorang bergaduh, seluruh orang kampung gaduh jugak.

disebabkan dendam dayak terhadap pendatang madura dipendam sejak tahun 1930-an (ketibaan pendatang madura) , kaum dayak mengambil keputusan menghalau pendatang madura dari kawasan mereka dengan membunuh siapa sahaja dari pendatang madura, termasuk bayi dan orang tua. Bagi mereka, membunuh pendatang madura macam membunuh monyet.

antara kejadian paling buruk, 4 lori penuh dengan 140 pelarian madura yang sedang lari dari orang dayak yang mengamuk, telah disekat ditengah jalan dan dibawa ke satu kawasan padang. setibanya di sana org dayak yang sedang menunggu telah membunuh semua mangsa dengan parang dan lembing. hanya seorang yang hidup kerana sempat melarikan diri dari pembunuhan beramai-ramai tersebut.

itu hanya sebahagian kecil daripada kejadian amukan org dayak terhadap pendatang madura. Untuk maklumat lanjut, sila "google"= "dayak madura".

sekian.

Edited by Mr Hulk, 31 March 2007 - 01:39 PM.


#15 LanoG

    Kadet

  • Ahli Biasa
  • 43 posts
  • Gender:Male
  • Location:Celah Ketiak
  • Interests:Programming Software/ Games<br />Graphics 3D/2D
  • Kepakaran:Counting Pixel
  • Freelance:Ya

Posted 01 April 2007 - 11:47 PM

Tak berani nak tengok... alamak. Aku nak pegi Surabaya next week.... melancong. Selamat ker ha..? ohmy.gif

#16 mnajem

    Kolonel

  • Ahli Professional
  • 4,570 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:Linux
  • Freelance:Ya

Posted 02 April 2007 - 12:06 AM

aku selalu dengar orang Flores. diorang ni isu apa lak.

kat indonesia orang ramai banget! nak buat dasar macam DEB pun susah

#17 mnajem

    Kolonel

  • Ahli Professional
  • 4,570 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:Linux
  • Freelance:Ya

Posted 05 June 2007 - 05:59 PM

Poso:

http://swaramuslim.com/more.php?id=5597_0_15_0_M

QUOTE
Samaria harus mendapat hukuman, sebab ia memberontak terhadap Allahnya. Mereka akan tewas oleh pedang, bayi-bayinya akan diremukkan, dan perempuan-perempuannya yang mengandung akan dibelah perutnya. (Hosea 14:1)

Holocaust mempunyai arti bencana, kengerian. Kata ini secara umum dipakai untuk menyebutkan bencana yang di alami kaum Yahudi Jerman akibat kekejaman Nazi. Dan di bagian lain dalam edisi ini telah dikupas bahwa bencana ini tak lebih dari sebuah kebohongan.

Tulisan ini tidak membahas tentang Holocaust yang terjadi pada kaum Yahudi, melainkan bencana dan kengerian yang sedang terjadi di negeri kita, yang terjadi pada saudara-saudara kita, sesama muslim. Berikut sebuah kisah yang benar-benar terjadi, kami kutip dari laporan Sdr. Syarifuddin Ambalawi yang dimuat dalam media-indonesia.com :foto :video

Di suatu tempat di Indonesia bagian Timur.....

Warning Adult Material
Video Clip dapat dilihat pada halaman Galery
di http://swaramuslim.com/galery/poso/index.p...sian_syarifudin

Seorang pemuda muslim sedang dikeroyok oleh sekelompok pemuda Kristen Radikal (istilah yang dikemukakan Habib Rizieq untuk membedakannya dengan umat Kristen umum). Sebuah golok telah menyabet kulit kepala pemuda tersebut hingga terkelupas selebar dan setebal kue serabi, hingga terlihat daging berwarna putih dan kelupasan kulit kepala yang masih menggantung di kepalanya terumbai-umbai ketika ia bergerak kesana kemari. Pemuda muslim ini terlihat masih bisa berdiri dan teriak-teriak minta tolong pada polisi yang bersenjata lengkap yang ada disekitarnya namun mereka tak berdaya atau tak berani atau tak mau bertindak tegas.

Beberapa pemuda Kristen Radikal terlihat masih terus memukulnya dengan kayu, sementara seorang pemuda lainnya menombak dada kiri pemuda malang tersebut dengan sebilah bambu runcing. Pemuda tersebut melepas tombak bambu itu dengan tangannya, lalu dengan kepala yang berlumuran darah, kulit kepala terkelupas, baju penuh darah, ia berjalan terhuyung menuju mobil polisi yang ada 3 meter disampingnya. Sesaat terlihat kelupasan kulit kepala pemuda tersebut masih melambai tergantung diatas telinganya akibat gerakan tubuhnya. Seorang polisi yang ada dalam mobil tersebut mengusirnya ketika pemuda malang itu minta perlindungan, mungkin polisi itu jijik mempersilahkannya masuk ke mobil atau bisa juga ia takut melindungi pemuda itu sementara puluhan pemuda Kristen Radikal sedang memukulinya.

Akhirnya pemuda malang tersebut bisa diselamatkan ke sebuah mobil patroli bak terbuka polisi, namun dari sekitar 20 - 30 polisi yang ada di lokasi hanya 1-2 orang yang terlihat berusaha melerai, hanya dengan cara seadanya.

Seorang tokoh, Andi Baso yang ikut dalam penandatangan Perjanjian Malino, menjelaskan bahwa itu masih belum apa-apa dibanding laporan yang ia terima. Ada beberapa wanita dewasa di suatu desa di Poso diperkosa para Kristen Radikal dan beberapa wanita tersebut kemaluannya dimasuki botol dengan paksa, ditendang kemaluannya, lalu sebagian mati ditempat. Kabar lain mengatakan Tibo pernah menyembelih seorang anak kecil dan meminum darahnya yang sedang mengalir dari lehernya langsung ke mulutnya.

Bukan cerita horror ! Ini adalah realita, inilah yang sedang terjadi di Poso. Sampai dengan saat ini kengerian tersebut masih menghantui penduduk disana. Inilah Holocaust yang sesungguhnya.

Berikut ini kita simak beberapa kalimat yang tak kalah horror nya dengan kejadian diatas.

Kalimat-kalimat berikut bukanlah hasil laporan, penelitian, opini ataupun puisi.
Ulangan 3:6 Kita menumpas seluruh penduduknya, seperti yang kita lakukan terhadap Sihon, raja Hesybon, dengan menumpas penduduk setiap kota: laki-laki, perempuan dan anak-anak.

Ulangan 2:34 Pada waktu itu kita merebut segala kotanya dan menumpas penduduk setiap kota: laki-laki dan perempuan serta anak-anak. Tidak ada seorang pun yang kita biarkan terluput;

Bilangan 31:17 Maka sekarang bunuhlah semua laki-laki di antara anak-anak mereka, dan juga semua perempuan yang pernah bersetubuh dengan laki-laki haruslah kamu bunuh.

Bilangan 31:18 Tetapi semua orang muda di antara perempuan yang belum pernah bersetubuh dengan laki-laki haruslah kamu biarkan hidup bagimu . (pen.Bagaimana cara mengetahui mana yang pernah bersetubuh mana yang tidak ?)

Hakim-hakim 19:29 Sesampai di rumah, diambilnyalah pisau, dipegangnyalah mayat gundiknya, dipotong-potongnya menurut tulang-tulangnya menjadi dua belas potongan, lalu dikirimnya ke seluruh daerah orang Israel. (pen. Praktek Mutilasi)

1 Samuel 15:3 Jadi pergilah sekarang, kalahkanlah orang Amalek, tumpaslah segala yang ada padanya, dan janganlah ada belas kasihan kepadanya. Bunuhlah semuanya, laki-laki maupun perempuan, kanak-kanak maupun anak-anak yang menyusu, lembu maupun domba, unta maupun keledai."

Yesaya 13:16 Bayi-bayi mereka akan diremukkan di depan mata mereka, rumah-rumah mereka akan dirampoki, dan isteri-isteri mereka akan ditiduri.

Hosea 14:1 Samaria harus mendapat hukuman, sebab ia memberontak terhadap Allahnya. Mereka akan tewas oleh pedang, bayi-bayinya akan diremukkan, dan perempuan-perempuannya yang mengandung akan dibelah perutnya.

Bilangan 23:24 Lihat, suatu bangsa, yang bangkit seperti singa betina, dan yang berdiri tegak seperti singa jantan, yang tidak membaringkan dirinya, sebelum ia memakan mangsanya dan meminum darah dari yang mati dibunuhnya."

Mazmur 137:9 Berbahagialah orang yang menangkap dan memecahkan anak-anakmu pada bukit batu !


agama "modified" version memang ganas.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users