Jump to content


- - - - -

Sejarah Kaum Israel


10 replies to this topic

#1 odz2243

    Kadet

  • Ahli Biasa
  • 32 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ampang
  • Kepakaran:Server & Desktop
  • Freelance:Ya

Posted 13 May 2007 - 11:51 PM

Salasilah keturunan Israel



(Saya mulakan dengan bismillahhirrahmanirrahim. Moga apa yang saya ceritakan bertepatan dengan fakta yang benar. Apa yang khilaf, minta diperbetulkan. Wallahualam.)



Melalui al-Quran, bangsa Yahudi dikenali dengan bani Israel. Bertitik tolak dari keturunan nabi Ibrahim a.s. Melalui salasilah nabi-nabi yang disertakan bersama dengan artikel ini, nabi Ibrahim a.s. mendapat dua cahaya mata iaitu nabi Ishak a.s. dari isterinya yang pertama, Siti Sarah dan nabi Ismail a.s. dari isterinya yang kedua, Siti Hajar.



Dari salasilah keturunan nabi Ishak a.s., keturunan Yahudi/Israel dilahirkan. Perkataan Israel itu sendiri berasal dari gelaran nabi Yaakub a.s. yakni anak kepada nabi Ishak a.s. Dari situ maka lahirlah bangsa Yahudi yang digelar sebagai Bani Israel. Berbalik kepada salasilah nabi Ismail a.s., dari keturunannya lahirlah bangsa Arab.



Setelah Nabi Ishak, semua keturunan nabi telah diserahkan kepada bangsa Yahudi. Pendek kata, ramai nabi yg telah diturunkan kepada mereka. Nabi Ya'kub, nabi Yusuf, nabi Musa, nabi Yunus, nabi Syu'aib, nabi Ayub, nabi Zulkifli dan ramai lagi. Kenabian telah dianugerahkan kepada Yahudi hinggalah ke nabi Isa a.s. Nabi Isa adalah nabi berbangsa Yahudi yg terakhir.

Dalam masa yg sama, keturunan Arab yg muncul dari salasilah Nabi Ismail a.s. mengalami ketandusan nabi. Tiada nabi yg diturunkan kepada bangsa Arab, sehinggalah hadirnya Nabi Muhammad s.a.w., khatimul anbiya' penutup segala nabi. Harus diingatkan, turunnya Nabi Muhammad s.a.w. adalah selepas zaman Nabi Isa A.S.




Dengan kehadiran nabi Muhammad s.a.w., bangsa Yahudi bagaikan menerima satu tamparan yang hebat memandangkan selama ini segala keturunan nabi dianugerahkan kepada bangsa mereka. Dan dengan tiba-tiba sahaja seorang nabi muncul dari `sepupu` mereka iaitu bangsa Arab. Bahkan mereka masih tetap menanti kedatangan nabi yang baru dari kalangan bangsa mereka, yang ternyata adalah satu penantian yang sia-sia. Oleh kerana itu, bangsa Yahudi tidak mampu menerima fakta ini dan menolak terus-terusan kerasulan baginda s.a.w. Apabila mereka menolak kerasulan nabi Muhammad s.a.w., ini bererti secara automatiknya mereka telah menolak Islam. Di sini juga para alim ulama berpendapat, Allah s.w.t. ingin menunjukkan kepada manusia sekalian alam, bahawasanya agama Allah itu tidak hanya diturunkan kepada sesuatu bangsa sahaja. Sesiapa pun mampu menganuti Islam selagi mana masih berpegang kepada al-Quran dan sunnah, tidak kiralah samada mereka berketurunan Parsi, Turki dan sebagainya.



Bangsa Yahudi telah dibawa masuk ke Palestin untuk kali pertamanya oleh Nabi Musa a.s. ketika melarikan diri dari cengkaman fir'aun di Mesir. Dalam peristiwa inilah, laut merah telah dibelah dua dan bani Israel yg diketuai nabi Musa telah menyeberanginya dgn selamat. Fir'aun dan bala tenteranya pula telah musnah ditelan ombak. Inilah kali pertama mereka menjejakkan kaki ke Palestin/Jerusalem, dan Allah tetapkan tanah suci ini sebagai mukim tetap mereka. Tapi dengan syarat!

Dan sungguh telah Kami tulis di dalam Zabur sesudah (Kami tulis dalam) az-Zikr (Lawh Mahfuz), bahawasanya bumi ini dipusakai hamba-hamba Ku yang soleh.
(Al-Anbiya':102)


*perkataan bumi dalam ayat tersebut merujuk kepada tanah suci Palestin.

Dan bangsa Yahudi tidak mematuhi syarat-syarat yang telah Allah tetapkan dan tidak beramal soleh. Dari sejarah, bangsa Yahudi telah diusir keluar oleh Allah sebanyak dua kali.



Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israel dalam kitab itu, "Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakkan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar." Maka apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) pertama dari kedua (kejahatan) itu, Kami datangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan yang besar, lalu mereka maharajalela di kampung-kampung, dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana. Kemudian Kami berikan kepadamu giliran untuk mengalahkan mereka kembali dan Kami membantumu dengan harta kekayaan dan anak-anak, dan Kami jadikan kamu kelompok yang lebih besar. Jika kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri; dan jika kamu berbuat jahat, maka (kejahatan) itu bagi dirimu sendiri, dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang lain) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam masjid, sebagai mana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa saja yang mereka kuasai.
(Al-Isra':4-7)


Hukuman 1: Bala tentera dibawah perintah Nebuchadnezzar dari Babylon (kini Iraq) telah datang menyerang Jerusalem pada 587 sebelum Masihi. Bangsa Yahudi telah dibunuh, kota mereka telah dihancurkan, tempat beribadat mereka (termasuk Masjid yg telah dibina oleh Nabi Sulaiman A.S) telah dirobohkan. Manakala yg masih hidup telah dibawa pulang ke Babylon utk dijadikan hamba-hamba abdi.

Hukuman 2:
Bala tentera Rom dibawah perintah General Titus telah sekali lagi menghancurkan kota Jerusalem pada 70 selepas Masihi. Kehancuran kali ini lebih dahsyat dan parah berbanding yg sebelumnya. Bangsa Yahudi yg masih hidup telah diusir keluar sama sekali dari kota Jerusalem.

Sesungguhnya Tuhan itu maha pemurah dan maha pengasihani. Allah tidak akan menjatuhkan hukuman kepada hambaNya tanpa sebarang sebab musabab. Begitu jugalah yg telah terjadi kepada kaum Yahudi. Maka setiap hukuman di atas adalah untuk dosa-dosa yg berikut:-

Dosa untuk hukuman 1: Merubah isi kandungan kitab Taurat sesuka hati untuk menghalalkan yang haram. Diantaranya, mereka telah menghalalkan riba' keatas kaum-kaum lain.

Dosa untuk hukuman 2: Membunuh ramai para anbiya'. Diantaranya nabi Zakaria a.s dan nabi Yahya a.s. Mereka juga cuba menyalib nabi Isa a.s.......Wallahualam


#2 mnajem

    Kolonel

  • Ahli Professional
  • 4,570 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:Linux
  • Freelance:Ya

Posted 14 May 2007 - 12:26 AM

ko tulis sendrik ke kopipes mana2 ni?
bahasa sodap semacam jak tongue.gif

#3 odz2243

    Kadet

  • Ahli Biasa
  • 32 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ampang
  • Kepakaran:Server & Desktop
  • Freelance:Ya

Posted 14 May 2007 - 12:33 AM

QUOTE(mnajem @ May 14 2007, 12:26 AM) <{POST_SNAPBACK}>
ko tulis sendrik ke kopipes mana2 ni?
bahasa sodap semacam jak tongue.gif


jgn di tanya,baca dan fahami sudah..... biggrin.gif

#4 jEmBaLanG

    Leftenan Muda

  • Ahli
  • 699 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bukit Jalil
  • Interests:App development, team work, knowledge sharing, C#, WPF, Silverlight, WinForms, MVVM, WCF, SQL Server, SQL CE,
  • Kepakaran:C#, WinForms, WPF/Silverlight, MVVM, WCF,SQL CE 3.5, SQL Server 2008 R2
  • Freelance:Ya

Posted 14 May 2007 - 01:21 AM

QUOTE(odz2243 @ May 14 2007, 12:33 AM) <{POST_SNAPBACK}>
jgn di tanya,baca dan fahami sudah..... biggrin.gif


Hmm.. bagus ni fakta2 ni.. Tetap adalah lebih baik dimasukkan sekali sumber2 yang telah dibaca/difahami skali moga2 orang lain juga dapat manfaatkan fakta ini..
Contohnya.. dari buku apa yg dipetik dan sebagainya...
Bila aku baca thread ni, aku teringin nak tahu lebih lagi.. tetapi takde sumber yg kuat yang boleh aku rujuk utk baca lebih mendalam lagi...

Ilal Liqaq...

#5 odz2243

    Kadet

  • Ahli Biasa
  • 32 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ampang
  • Kepakaran:Server & Desktop
  • Freelance:Ya

Posted 14 May 2007 - 03:57 AM

QUOTE(jEmBaLanG @ May 14 2007, 01:21 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm.. bagus ni fakta2 ni.. Tetap adalah lebih baik dimasukkan sekali sumber2 yang telah dibaca/difahami skali moga2 orang lain juga dapat manfaatkan fakta ini..
Contohnya.. dari buku apa yg dipetik dan sebagainya...
Bila aku baca thread ni, aku teringin nak tahu lebih lagi.. tetapi takde sumber yg kuat yang boleh aku rujuk utk baca lebih mendalam lagi...

Ilal Liqaq...



sori la bro....aku ada ni jer smile.gif

#6 mnajem

    Kolonel

  • Ahli Professional
  • 4,570 posts
  • Gender:Male
  • Kepakaran:Linux
  • Freelance:Ya

Posted 14 May 2007 - 07:23 AM

QUOTE
Dosa untuk hukuman 1: Merubah isi kandungan kitab Taurat sesuka hati untuk menghalalkan yang haram. Diantaranya, mereka telah menghalalkan riba' keatas kaum-kaum lain.


Kalau menghalalkan riba ke atas umat sendiri dan umat lain?


laugh.gif

Kira lagi teruk daripada Yahudi la kan tongue.gif

#7 AbgLang

    Kapten

  • Ahli
  • 1,502 posts
  • Location:Sabahan.NET
  • Freelance:Ya

Posted 14 May 2007 - 08:03 AM

Salam..
Yeah lah... Dewasa ini, tidak seorang pun terkecuali dari riba di Malaysia. Sama ada Mufti, Alim-Ulama, PM, Pembangkang, pekejra kerajaan, pelajar semua dah terpalit dengan riba... asalkan meminjam kereta dari Bank atau menyimpan duit dalam Bank.

Pelajar pula.. awal2 lagi pinjam PTPTN smile.gif smile.gif

#8 mkshukeri

    Kadet

  • Ahli Biasa
  • 19 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uniten &lt;--> Penang
  • Interests:Blajar benda baru.. dan blajar benda yg aku ingat aku dh terer ... mUahahaha
  • Kepakaran:PHP, MySQL, Photoshop
  • Freelance:Tidak

Posted 14 May 2007 - 10:13 AM

Wah... bagus2 saya suka artikel nih... menjelas kan yg kabur ... meh siapa rajin forward kt kwn2 biggrin.gif

#9 ron

    Leftenan Muda

  • Ahli
  • 982 posts
  • Gender:Male
  • Location:KL
  • Interests:Information Security
  • Kepakaran:Software Development and Engineering
  • Freelance:Ya

Posted 15 May 2007 - 01:19 PM

QUOTE(mnajem @ May 14 2007, 07:23 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Kalau menghalalkan riba ke atas umat sendiri dan umat lain?
laugh.gif

Kira lagi teruk daripada Yahudi la kan tongue.gif


Haha kira lagi teruklah. Sbb Yahudi hanya menghalalkan riba keatas kaum2 lain je, kaum yahudi sendiri tak mengamalkan riba.

Dan satu lagi aku dgr, Yahudi sendiri tak bagi org lain minum coca-cola, sbb minuman ni dibuat hanya utk bangsa lain je. Ada sbb nya..


Satu lagi yg aku dgr berita2 angin pasal asal usul keturunan Bani Jawi iaitu Melayu dan ada yg kata Imam Mahadi akan muncul dr keturunan bani Jawi. ? Dan dgrnya Bani Jawi adalah berasal dr Nabi Ibrahim jugak, anak isteri yg Ketiga. Tu sbb kat sini deperkenalkan bahasa,tulisan Jawi.

Ni berita angin je, jgn tembak aku pulak yee.

Edited by ron, 15 May 2007 - 01:25 PM.


#10 T2

    Kapten

  • Ahli Professional
  • 1,616 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kuala Lumpur
  • Interests:rawking...
  • Kepakaran:tulis terbalik
  • Freelance:Ya

Posted 05 June 2007 - 09:39 AM

something to share... dapat dari email pagi ni...
QUOTE
Negara Haram Israel Tidak Akan Berkekalan
Sejarah telah membuktikan bahawa kaum Yahudi merupakan kaum yang sentiasa ditindas dan ditekan. Peristiwa-peristiwa yang berlaku sepanjang zaman semenjak dari zaman Nabi Allah SWT Musa a.s. sehinggalah zaman mereka berada di Palestin selepas itu sentiasa menyaksikan pembunuhan kaum Yahudi secara beramai-ramai oleh musuh-musuh mereka.
Melalui peristiwa-peristiwa yang berlaku itu, kita selaku umat Islam yakin bahawa kependudukan mereka secara haram di negara Palestin akan berakhir tidak lama lagi.
Mereka akan dihalau keluar dari negara itu sama sepertimana datuk nenek mereka dipaksa keluar dari negara itu. Perkara ini telah dijanjikan oleh Allah SWT menerusi banyak ayat al-Quran, contohnya dalam surah Al-A'raf ayat 167 yang bermaksud:
"Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu memberitahu: Bahawa sesungguhnya Ia akan menghantarkan kepada kaum Yahudi itu, (terus menerus) hingga hari kiamat, kaum-kaum yang akan menimpakan mereka dengan azab sengsara yang seburuk-buruknya (disebabkan kejahatan dan kekufuran mereka). Sesungguhnya Tuhanmu amat cepat azab seksa-Nya, dan sesungguhnya Dia juga Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani."

Kejahatan Bangsa Yahudi Menurut Al-Quran
Ayat di atas menyebutkan bahawa azab dan tekanan akan terus menimpa mereka hingga ke hari kiamat. Berita-berita masa lampau tentang mereka sebelum Islam perlu diberitahu kepada mereka agar mereka sedar bahawa masa tersebut akan tiba dan kebenaran isi kandungan al-Quran sebagai wahyu Ilahi akan terbukti.
Ayat-ayat seperti ini memberi satu kekuatan berupa sokongan moral kepada umat Islam secara amnya dan bangsa Arab Islam khasnya agar berusaha memperkuatkan diri ke arah merealisasikan fakta ini.

Penindasan Ke Atas Yahudi Sebelum Islam
Tersebut dalam lipatan sejarah penjajahan ke atas Yahudi telah dimulakan oleh Raja Fir'aun Nikho dari Mesir. Selepas itu untuk kali keduanya mereka telah dijajah lagi oleh Raja Nabukadnesar (Bukhti-Nashar) dari Babil. Semasa penjajahan tersebut, raja dan tenteranya telah membinasakan habis-habisan Jerussalam termasuk Baitul Maqdis yang didirikan oleh Nabi Sulaiman a.s. dan menawan majoriti rakyatnya .
Inilah yang disebutkan oleh Allah SWT dalam ayat surah al-Isra' ayat yang bermaksud:
"Dan Kami menyatakan kepada Bani Israel dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau. Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka rnenjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku".
Seterusnya pada tahun 203 sebelum Masihi pula menyaksikan penjajahan yang lebih teruk oleh raja-raja Syria malahan membawa kepada penahanan Yahuza yang menjadi raja Yahudi pada masa itu. Orang-orang lelaki dijadikan hamba abdi, manakala cukai-cukai yang tinggi turut dikenakan ke atas mereka.
Tidak cukup di situ Allah SWT membinasakan mereka apabila Rom menjajah pula selepas itu. Negara Palestin telah dimasukkan di bawah negara mereka. Pada tahun 70 Masihi, golongan Yahudi telah melakukan pemberontakan ke atas penjajah mereka iaitu Rom. Pemberontakan ini menemui jalan buntu. Akibatnya Rom telah mengeluarkan arahan kepada gabenornya di situ yang bernama Titus untuk membakar rumah-rumah ibadat Yahudi dan membunuh kebanyakan penduduk Yahudi dan menjual yang lainnya sehagai hamba.
Tidak lama selepas itu, Jerussalem pesat membangun semula. Kaum Yahudi mengambil kesempatan untuk memberontak buat kali kedua tetapi masih gagal. Adrian yang menjadi raja Rom akhirnya memerintahkan agar bandar Jerussalem dimusnahkan habis-habisan dan rakyatnya dibunuh. Ditaksirkan lebih 500,000 jiwa telah terkorban dalam peristiwa itu .

Penindasan Ke Atas Yahudi Selepas Islam
Apabila Nabi Muhammad SAW berhijrah ke Madinah, kaum Yahudi telah menyusun beberapa konspirasi jahat ke atas Islam. Akibatnya, pelbagai tindakan tegas telah dikenakan terhadap mereka sehingga membawa kepada pembunuhan beramai-ramai kaum Yahudi dan pengusiran keluar dari negara Islam Madinah.
Kemudian di akhir kurun ke 13, penindasan ke atas mereka masih berterusan. Pada kali ini negara Eropah pula yang bertindak menekan mereka. Sejarah telah menunjukkan bahawa kaum Yahudi pernah dibunuh di Sepanyol dan Portugal. Bahkan kepercayaan agama Kristian lama beranggapan bahawa menekan Yahudi adalah melambangkan keimanan yang sebenarnya.
Tekanan yang dihadapi menyebabkan Yahudi mencari perlindungan di Andalus. Pemimpin-pemimpin Islam di Andalus pada waktu itu memberi perlindungan politik kepada Yahudi sebagai satu cara untuk berdakwah kepada mereka. Namun panas yang disangka sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari. Nikmat perlindungan rupa-rupanya tidak lama. Penganut-penganut Kristian telah berjaya menundukkan kuasa Islam di Andalus. Sekali lagi penyembelihan orang-orang Yahudi berlaku secara beramai-ramai. Mereka di halau keluar dari bandar-bandar seperti Balensia, Qordova, Gibraltar, Barcelona dan juga dari tempat-tempat lain. Seorang paderi besar Katolik di situ yang bernama Hernando Martins telah menyampaikan ucapan anti Yahudi dan mengarahkan agar unsur-unsur termasuk penganutnya dihapuskan.
Peperangan Salib telah meletus di Andalus dan kebanyakan orang yahudi dihapuskan. Ramai dari kalangan mereka telah dipaksa memeluk Kristian. Dalam tempoh kurang dari 3 bulan, setiap individu yang enggan masuk Kristian akan dihalau ke tempat lain luar dari Andalus. Sesiapa yang melanggar perintah akan dihukum bunuh .
Kebanyakan orang Yahudi yang enggan memeluk Kristian telah meninggalkan Andalus. Malangnya di tengah jalan para lanun telah menangkap mereka dan mereka dijadikan hamba untuk diperniagakan. Sesiapa yang terlepas pula jarang yang dapat hidup kerana diserang kelaparan dan penyakit berjangkit seperti taun dan lain-lain.
Walaupun menghadapi pelbagai penindasan, golongan Yahudi akhirnya berjaya juga menaja satu perhimpunan yang menghimpunkan sekitar 80,000 orang ahli. Mereka mengambil keputusan untuk berhijrah ke Portugal setelah mendapat pelawaan rajanya yang beragama Kristian dan bersikap terbuka. Setibanya di sana, raja yang selama ini bersikap terbuka, tiba-tiba berubah menjadi anti Yahudi selepas dipengaruhi golongan gereja yang selama ini menentang mereka. Semua golongan lelaki dewasa Yahudi telah dipaksa meninggalkan negara Portugal, manakala wanita dan anak-anak dipaksa menukar agama kepada Kristian.
Tekanan dan kezaliman ke atas Yahudi sebenarnya tidaklah terbatas di negara-negara seperti Sepanyol, Portugal dan Rom sahaja.
Malahan semua negara Eropah Kristian telah mengambil sikap anti-Yahudi secara terang-terangan. Di bawah dinyatakan peristiwa-peristiwa kezaliman yang berlaku keatas golongan Yahudi:

1. Di England, King Edwaard telah menghalau Yahudi beramai-ramai pada tahun 1290.
2. Di Perancis, King Phillip telah menghalau mereka dari Perancis pada tahun 1306. Menurut fakta sejarah, Raja Phillip kemudiannva telah membenarkan sebahagian daripada mereka untuk pulang ke Perancis selepas itu, tetapi keputusan diambil untuk menghalau semula mereka pada tahun 1394.
3. Di Hungary, golongan Yahudi telah dibuang negara beramai-ramai. Tetapi mereka memberanikan diri pulang semula sebelum dihalau kembali pada tahun 1582.
4. Di Belgium, mereka dihalau beramai-ramai pada tahun 1370.
5. Di negara Czechoslovakia pula, puak Yahudi dihalau pada tahun 1380. Mereka kembali semula untuk bermastautin pada tahun 1592. Malangnya pada tahun 1744, Queen Maria Theressa telah mengarahkan agar dihalau semula golongan Yahudi tersebut.
6. Di negara Austria pula, Raja Bright ke-5 telah menghalau mereka dari negara itu pada tahun 1420.
7. Di Holland, mereka dihalau dari Outricht pada tahun 1444.
8. Di Itali, mereka dihalau dari Napoli dan Sardina pada tahun 1540.
9. Di Jerman, golongan Yahudi dihambat dari Bavaria pada tahun 1551. Kemudian telah berlaku penindasan secara berterusan ke atas mereka oleh masyarakat berfahaman Nazi. Beratus ribu Yahudi telah terkorban dalam keganasan itu.
10. Di Rusia pula, rakyat tempatan telah berkerjasama menghalau orang-orang Yahudi pada tahun 1510. Golongan Yahudi beransur-ansur pulang selepas itu dengan harapan penduduk tempatan telah memaafkan mereka. Namun begitu, tekanan masih berterusan sehingga tentera Rusia turut masuk campur untuk menyembelih mereka beramai-ramai di Ukraine sepanjang tahun 1919.

Menurut kajian, lebih dari 100,000 Yahudi telah diragut nyawanya termasuk lelaki dan perempuan serta anak-anak mereka. Jalanraya telah dibasahi dengan darah mereka. Tentera telah melakukan kekejaman di luar batasan pemikiran manusia di samping mencincang lumat anggota badan mereka.

Mengapa Yahudi Ditindas?
Antara sebab penindasan dilakukan ke atas mereka adalah kerana sikap sombong dan tidak setia pada perjuangan. Masyarakat Kristian Eropah menyedari sikap yang ditunjukkan itu. Golongan Yahudi merupakan golongan yang tidak pernah kenal erti berterima kasih. Walaupun hanya menumpang di negara orang, perangai mereka tidak ubah seperti tuan yang memeras dan menganiaya golongan peribumi negara itu. Kemahiran berniaga telah menjadikan golongan Yahudi sombong dan tidak berperikemanusiaan.
Orang yang meminjam dan berurus niaga dengan mereka terjebak dalam sistem riba. Ekonomi yang berasaskan riba telah dimulakan oleh korporat-korporat Yahudi yang berjaya untuk memastikan terus menjadi kaya tanpa memikirkan nasib si miskin.
Perkara ini tidaklah menghairankan kerana menurut kepercayaan mereka seperti yang dijelaskan di dalam 'Talmud' iaitu tafsiran kepada kitab 'Taurat', ada dinyatakan secara terang-terangan bahawa riba halal dengan urus niaga bersama bukan Yahudi. Ini disebabkan Yahudi adalah anak-anak Allah SWT, manakala selain mereka adalah binatang berupa anjing dan babi. Justeru itu, mereka berhak melakukan apa sahaja demi kepentingan peribadi.

Disebut dalam Talmud lagi:
- Pemilikan harta-harta oleh selain Yahudi adalah tidak sah. Jadi sesiapa sahaja di kalangan Yahudi boleh merampas hak tersebut.
- Allah SWT (SWT) menganugerahkan ke atas mereka hak untuk bertindak sesuka hati ke atas bangsa-bangsa lain.
- Kedudukan Yahudi ke atas bangsa-bangsa lain sama seperti kedudukan manusia ke atas binatang. Bangsa-bangsa lain memiliki sifat-sifat kebinatangan. Tiada siapa yang dapat mengajar mereka melainkan Yahudi.
- Riba diharamkan sesama Yahudi, tetapi dihalalkan kepada selain mereka. Malahan menurut perlembagaan Talmud itu, HARAM memberikan pinjaman kepada bangsa lain tanpa dikenakan riba.

Penaklukan Palestin Oleh Rejim Haram Yahudi
Sebab utama penaklukan negara Palestin sebenarnya berpunca dari perancangan yang teliti oleh Persatuan Freemason Antarabangsa. Freemason melihat usaha begini penting bagi mengelakkan pupusnya spesis Yahudi dari persada dunia.
Takdir Allah SWT membenarkan mereka berjaya menakluk Palestin dengan restu gerakan Kristian sedunia dan bantuan mereka. Perkara ini berlaku dalam keadaan orang-umat Islam terutamanya masyarakat Arab sedang lalai. Persoalannya, sampai bilakah mereka akan berjaya mendominasi negara yang kecil itu. Mereka perlu waspada kepada masyarakat Arab yang berjumlah lebih 100 juta orang itu yang sentiasa mengingati sejarah buruk antara mereka dan Yahudi sepanjang zaman. Masa jua yang akan menentukan segala-galanya.

Penutup
Janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka.
Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara terus dari muka bumi Allah SWT ini. Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:
"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".
Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya


#11 maulanazul

    Kadet

  • Ahli
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:Seri Iskandar, Perak.
  • Interests:Politik Bebas, Pertubuhan NGO dan Business.
  • Kepakaran:blogger
  • Freelance:Ya

Posted 14 December 2010 - 09:32 AM

Salamullah, Mari kita kenali Melayu mempunyai pertalian darah dengan Bani Israil dari Manasseh bin Yusuf as.

http://s3banijawi.bl...-bani-jawi.html





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users